بررسی سیمان و رنگ + بیمه کارگران ساختمانی
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان

سیمان پر استفاده‌ترین مصالح در صنعت ساختمان است. این ماده پودری که هنگام ترکیب با آب ماده‌ای خمیر تولید می‌کند، برای چسباندن سایر مصالح ساختمانی به هم استفاده می‌شود قیمت سیمان در کشور ما تحت عوامل متنوع نوسانات زیادی داشته، به طوری که قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایشی حدود 5 برابری داشته است. 

در هنگام خرید سیمان باید به نکات مختلفی توجه کرد؛ از جمله این که پودر سیمان باید نرم باشد و دانه‌های زبر زیر دست نیاید، سیمان نباید برای مدت زمان طولانی انبار شود چون رطوبت به آن نفوذ می‌کند و کیفیت خود را از دست می‌دهد. سیمان نباید بوی خاک بدهد و در نهایت این که رنگ سیمان باید خاکستری رو به سبز باشد و در همه‌ جای پودر سیمان این رنگ یکدست باشد.

رنگ

رنگ را می‌توان یک پوشش یا ماده پوششی دانست که از ترکیب رنگدانه و حلال به دست می‌آید. از رنگ می‌توان هم به مقاصد زیبایی و هم حفاظتی استفاده کرد. ماده اولیه‌ای که برای ساخت رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ‌های معدنی حاوی رنگدانه هستند. رنگی را می‌توان مرغوب در نظر گرفت که پوششی خوب و یکدست داشته باشد، با شرایط جوی مختلف سازگار باشد، مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی داشته باشد، روان باشد و از نظر قیمتی مناسب باشد.

از رنگ‌ها در ساختمان سازی نیز استفاده می‌شود. که انواع رنگ ساختمانی را می‌توان شامل رنگ روغنی، که بادوام و مقرون به صرفه هستند و برای درب، دیوار، پنجره و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود؛ رنگ امولسیونی، که به راحتی با آب تمیز می‌شود و برای دیوارهای داخلی، سقف، کارهای بنایی و چوبی استفاده می‌شود؛ رنگ سیمانی که ضد آب است و دیر خشک می‌شود و در نهایت رنگ قیری که از قیر تولید می‌شود و در برابر مواد قلیایی مقاوم و ضدآب است.

بیمه کارگران ساختمانی

کارگر ساختمانی بودن یکی از مشاغل پرخطر محسوب می‌شود و بیمه آن‌ها از واجبات است. برای بیمه کارگران ساختمانی، فرد از سازمان فنی و حرفه‌ای و در شاخه‌ی مربوط به خود، کارت مهارت فنی دریافت می‌کند و با ارائه آن به یکی از دفاتر تامین اجتماعی و پرداخت سهم بیمه، بیمه می‌شود. که سهم بیمه حق کارگر 7 درصد است. بیمه کارگران ساختمانی مواردی همچون حوادث کاری و بیماری‌ها، غرامت دستمزد، از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت را پوشش می‌دهد.

بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمان، کارگران با 20 سال سابقه کار و 60 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند. هم‌چنین کارگران با داشتن 35 سال سابقه بیمه می‌توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

 





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: